Instagram: @elizabetthhenberg

Inredare-Designer-Agent

AGENT 77

AGENT 77
Elizabetth Henberg

måndag 22 februari 2010

Gör din egen ljus krona..

Ett litet tips för den som vill göra sin egen ljus krona. Jag köpte en svart ljus krona i järn på loppis. Kristaller finns ofta att köpa på auktioner, tyvärr blir dom ofta väldigt dyra men jag hade en full burk. Jag har plockat i hop dessa till längder. Borrat hål runt om i järn kronan. Sen får man pröva sig fram hur man vill att det ska hänga. Spraymålat kronan i vitt, känns som den blir vackrare så. Höjden på denna krona blev 95 cm, en "maffig" och unik ljuskrona. Pröva Er fram. Fråga gärna om Ni vill ha tips.




















9 kommentarer :

Anonym sa...

Gud vilket snille Du är på att komma på ultimata och sköna lösningar. Det känns som om min hand består av en massa tummar, och alla sitter mitt i handen, jag önskar att jag hade haft tålamod och fingerfärdighet att pyssla som Du.

Jag är däremot en fena på att uppskatta sinnlig skönhet, sådan som Du alltid presenterar. Tio poäng av tio möjliga!

Agneta

Ps. Du får gärna hålla mig underrättad om hur det går med Lala. Ds

Elin sa...

Den blev ju så snygg... jag har hittat en stomme på myrorna som jag målat och fixat om, tänkte att den kunde bli fin ovanför vårt matbord men det fanns ingen krok i taket där så det måste jag först fixa till... sen ska jag visa den... Din blev så vacker... jag bara älskar den så...

ha en underbar dag...
många kramar
Elin

Mäster Henrik sa...

hallå hallå
och tack för besöket på din trevliga blogg!!
mycket bra här :)

Magnus

According to Nicky sa...

Hej söt! :)

Åh så duktig du är, vad fint det blev!!!

Önskar dig en mysig kväll! Kramar/Nicky :)

Natta sa...

Du är såå duktig! Det blev fabulously chic! Önskar jag hade en bråkdel av din kreativitet!

Önskar dig en vilsam helg!
KRAMIS
/N

Maria Butik Sköna Rum sa...

Snyggt! Men jag är inte förvånad, du är ju bara såå duktig. :)
KRAM!

lugnet sa...

Sååå vacker den blev!! Du har sådan känsla för vackra ting!! Hoppas det går bra med affärerna och att du får en toppenHelg!!
Kramar//Ulrica

Bitte sa...

Tänk vad härligt det är med sprayfärg . Den blev verkligen lyckad. Kram Bitte

Frankofilen sa...

Hej, jag tycker din sida är otroligt inspirerande och jag hittade den när jag kulle söka efter tips på hur jag gör när jag ska spraymåla en ljuskrona. Tyvärr har jag inte hittat några tips.

Min fråga är om du kan ge mig något praktiskt tips? Har köpt Akrylsprayfärg i en bruten vit nyans och ska måla på silverfärgad metall.

Tack och lycka till med bloggandet!

/Malin


Bloggarkiv


Tack för att Ni tittade in och välkomna tillbaks!!!!